torsdag, desember 07, 2006

Draumen om eit bibliotek


Finnes det eit bibliotek som har så godt som alle viktige bøker, og nesten ingen av desse er utlånt? Eit bibliotek som fører alle dei viktigaste skandinaviske og engelskspråklege avisene og tidsskrifta i Europa? Eit bibliotek som dessutan lar deg ha 30-40 bøker heime samtidig, utan å uroa deg med bøter, trass i at du gong på gong leverer for seint? Det finnes eit, universitetsbiblioteket i Tromsø, i særklasse det beste biblioteket eg har kome ut for.

Kor viktig er det ikkje å ha eit godt bibliotek der ein bur? Biblioteket opnar vegar ut i verda, til andre tankar og idéar enn dei som elles fyller åra sin kvardagslege gang. Eg likar og tenkja at bøkene og biblioteka bergar meg frå det navlebeskuande, og at dei inspirerer meg til å utfordra rammene rundt dei vala eg gjer. Gje meg gjerne litt einsemd, så lenge det er eit smakfullt bibliotek i nærleiken. No kan det godt henda at alt dette er illusjonar, uansett regnar eg biblioteket som ein av dei viktigaste institusjonane me har.

Det er ingen grunn til å sei noko vondt om biblioteka i Oslo. Dei strevar med sitt, som alle oss andre. Likefullt konstanterer eg at ein storby som Oslo, aldri kan få eit like brukarvenleg bibliotek som UB i Tromsø. Det er for mange folk, for mange utlånte bøker og for mange utskrivne bøter, til at storbybiblioteka nokon gong kan nærma seg universitetsbiblioteket i Tromsø.

4 kommentarer:

Anonym sa...

utrolig bra, jeg har aldri sett en anmeldelse av et bibliotek. og veldig glad for at du liker tromsø ub så godt.

har lyst på et stort personlig bibliotek en gang, liker bibliotek og bøker ganske godt.

Anonym sa...

Tror det blir Tromsø på deg Askild;)

Misha BB sa...

Jo, det er absolutt grunn til å klage på universitetsbiblioteket i Oslo... Det ser pent ut på utsida, men dette semesteret har jeg bestillt 90% av bøkene mine fra andre biblioteker.

Ida sa...

Jeg ELSKER UB. Det er det første stedet jeg oppsøker når jeg er hjemme i Tromsø.